O Websupport párty alebo Ako silná značka dokáže meniť postoje ľudí

27 dec

Určite ste už počuli o naj párty roka: #ws_party. Veď toho bol plný Twitter aj Facebook… Jedlo bolo také, že jeho vôňa by presvedčila aj anorektičku, aby sa vykašlala na svoju postavu, pitie od výmyslu sveta tieklo potokmi a tých najsmädnejších ste všetci mohli sledovať online. Popritom sme však aj kultúrne degustovali vínko. Na prvom poschodí sa tancovalo, na druhom oddychovalo a @petiar nám popri tom spieval a hral originálne a vtipné pesničky… Skrátka bolo super! Ale mohol ten večer priniesť aj niečo hlbšie ako bohapustú zábavu?

Mne osobne táto párty priniesla pocit, ktorý som necítila už roky. Ale aby ste pochopili presne, o čom hovorím, dovoľte mi porozprávať Vám môj príbeh s @WebsupportSK.

Ešte prednedávnom pre mňa bola Websupport firma, za ktorou sa ide, keď potrebujete “domček pre webstránku”. Ale vždy, keď som takýto “domček” potrebovala, povedala som @marcelklimo a ten za mňa všetko vybavil. Nemala som teda s nimi praktickú osobnú skúsenosť, ale už som poznala meno Websupport ako synonymum pre domény a hosting. Na začiatok celkom dobré, nie? Stále som však nemala ani šajnu, prečo sú z nich všetci tak mimo. Veď firma ako každá iná, nie???

Ale ako tak chodím na tie StartupCampy, na jednom z nich ma oslovil @Michal_Truban, CEO Websupportu, či prídem na ich legendárnu párty. Som za každú srandu, čiže prečo nie… To už som Michala poznala aj z Twitteru a vedela som, že nuda určite nebude a že tam stretnem veľa zaujímavých ľudí, takže som sa cítila dosť poctená. No a potom mi došla pozvánka, teda manuál k párty:

A vtedy som už ozaj spozornela! Gamification považujem za dôležitú súčasť marketingu a v tento manuál/pozvánka bol priam dokonalý teaser! Bolo to aj inteligentné, aj vtipné a vytváralo to zdanie, že pri pozvánke sme ešte ani zďaleka neskončili! Je možné, že by na Slovensku existovala firma, ktorá má na svet úplne rovnaký pohľad ako ja?

Bol to asi takýto nejaký pocit:

A pomaly sa menil na niečo takéto:

Vtedy som si uvedomila jednu zaujímavú vec. Asi viete, že na Facebooku môžete označiť človeka, že pracuje pre Vašu firmu. Po tom, čo mi @Michal_Truban poslal pozvánku, označil ma, že pracujem pre Websupport. Záviselo už len odo mňa, či to potvrdím. Aby ste vedeli, v súvislosti so svojou osobou nenávidím spojenie pracovať PRE niekoho. Ja nepracujem PRE ľudí, ja pracujem S ľuďmi!!! Raz mi to isté urobil jeden klient a ja som to nakoniec potvrdila, lebo som mala pocit, že v rámci dobrých klientských vzťahov musím, ale cítila som sa ako obeť vydierania. Avšak keď to isté urobil Michal, bola som poctená a s radosťou som potvrdila, že pracujem PRE Websupport, aj keď to vlastne nie je pravda…

Preto keď sme aj s @julietta007 dorazili na párty, bola som plná očakávania. A Websupport nesklamal! Vyrobili aplikáciu, kde sme mohli označiť, čo sme pili a tí najsmädnejší boli celý čas zobrazení na nástenke. Samozrejme, súčasťou toho bolo aj zbieranie odznakov. Čo viac si my geekovia môžeme priať? 😉

To som ešte netušila, kde sa ocitnem o chvíľku. Boli dve možnosti, ako sa ísť vyvetrať na balkón. Buď ste išli na prvé poschodie, alebo ste na druhom poschodí prešli cez oddelenie PR & Marketingu. Hádajte, ktorú možnosť som si vybrala?

V tej chvíli akoby všetko stíchlo a ja som zrazu nevnímala nič, len toto oddelenie. Na drzovku som sa tam prechádzala asi pol hodinu, obzerala si všetko a čítala každý jeden nápis. Zrazu som sa pristihla pri myšlienke, že by som tu celkom rada pracovala…

Tí, čo poznáte mňa alebo moju prácu pod menom Minim V. Otcova, viete, že mám neuveriteľný korporátny odpor. Ostatným to asi došlo pri tom vyššie uvedenom opise mojej alergie na prácu pre niekoho. Nestáva sa mi často, že by som si hovorila “Tak tu by som chcela pracovať”. O to silnejšie na mňa zapôsobilo, že Websupport vo mne dokázal vyvolať práve túto emóciu.

Ako Websupport dokázal z neinformovaného pozorovateľa a odporcu zamestnania urobiť človeka, ktorý chce pracovať pre túto firmu?

1.  Ich služby sú tak kvalitné a zákaznícka podpora taká dobrá, že ich meno je synonymom pre domény a hosting aj v očiach laikov. Keby to tak nebolo, tak ani ten manuál a využitie herných prvkov by nedokázali zmeniť môj postoj, iba by som spozornela.

2. Nespoliehajú sa iba na bod 1, ale aktívne sa snažia o to, aby sa u nich/s nimi zákazník cítil dobre. Jedna vec dosiahnuť určitý úspech a pritiahnuť klientov, druhá je nezaspať na vavrínoch, ale posúvať seba a vzťah so zákazníkmi neustále dopredu. Mám pocit, že @WebsupportSK neustále vymýšľa, ako veci zlepšiť, a to je neuveriteľne dôležité.

3. Neberú sa príliš vážne, ale dokážu sa hrať a zostať pritom profíci. Človek môže byť ťažkým profesionálom, aj keď sa pri tom netvári, že zhltol pravítko a teraz sa mu zaseklo na tom nesprávnom konci. Takí ľudia sú dokonca zaujímavejší a pôsobia dôveryhodnejšie než tí, čo sa tvária dôležito ako hovno na lopate…

4. Pustili nás k sebe domov. Dali nám na párty možnosť nazrieť do zákulisia bez toho, aby to vyzeralo, že predtým starostlivo vyberali, čo naše oči môžu vidieť a čo nie. To je firemný ekvivalent toho, keď sa niekomu otvoríte. Vytvára a upevňuje to vzťahy.

5. Dali mi na výber a do ničoho ma netlačili. Viem, že Michal chcel, aby sa o párty hovorilo a písalo. Myslím, že preto ma označil na FB ako súčasť Websupportu. Ale výnimočne som pri tom mala pocit, že to vážne urobiť nemusím. Nebol tam žiadny tlak v štýle finančného poradcu, proti ktorému sa podvedome bráni hádam každý z nás (okrem tých slabších jedincov) a ktorý je u nás taký rozšírený. Výsledok je, že mi tento článok už vyše týždňa chodí po rozume a nebudem mať pokoj, kým ho neuverejním. Ale nie kvôli tomu FB, ale kvôli tej nezvyklej túžbe zamestnať sa…

A to je ten správny marketing!

Pár slov na záver…

Táto skúsenosť s Websupportom ma doviedla k tomu, že keď som od nich na Vianoce vyhrala 90% zľavu na profi hosting, tentokrát som nevolala @marcelklimo, ale pekne som sa zaregistrovala sama, aby som si mohla overiť na vlastnej skúsenosti tú ich úžasnú zákaznícku podporu, o ktorej všetci toľko hovoria. A urobila som tak hneď na Štedrý deň!
Som zvedavá, či sa niečo zmení, keď teraz vyhrali Startup Awards a @Michal_Truban odchádza s ich Nice Reply na 3 mesiace do Silicon Valley.
V každom prípade ich budem naďalej sledovať pozorným okom…

A ozaj, aby som nezabudla:

Reklamy

9 komentárov to “O Websupport párty alebo Ako silná značka dokáže meniť postoje ľudí”

  1. michal_truban 27. decembra 2011 o 17:31 #

    wow.diky za super pozitivny clanok.to som necakal. jedina oprava,ze ja som nepridaval na facebooku,ze pre nas robis.asi to sa mocny facebook vycitil a navrhol :)))

    • evitaurban 27. decembra 2011 o 18:10 #

      To vazne? To je ina haluz… O, vsemocny Facebook, vdaka ti za tento krok, ktory takisto inspiroval k napisaniu tohto clanku 😉

      • Peter Handzus ✔ (@PeterHandzus) 29. decembra 2011 o 10:51 #

        chrumkave –> a velmi uprimne 🙂 gratulujem –> exemplarne *CASE STUDY* ako sa robi konverzia followera na zakaznika 🙂 sprav z toho material pre studentov – marketerov —> v tomto treba @michal_truban naozaj ocenit pochvalit a podporit –> robi to naozaj velmi dobre —> silvestrovsky vyznieva poznamka ako nas *velky brat* 🙂 nielen pocuva ale uz za nas aj mysli 🙂 —> aj ked ten algoritmus ma FB velmi jednoduchy a treba povedat ze sa mu *FUCKT* podaril 🙂 –> btw najcastejsie (alebo obcas?) je zvedavost hnacim motorom nasich rozhodnuti 🙂 preto som aj ja zacal s migraciou domen k #WebSupport_SK —> a nebudem ani prvy ani posledny co na buduci rok (ak dozijem) budem hladat vsetky cesty na WS_party 🙂 —>

  2. Pavol 30. decembra 2011 o 10:17 #

    ja mám iba 80% zľavu 🙂 ale ešte som sa neprihlásil… ale určite tak urobím 🙂 podľa toho čo viem poslednej dobe o nich tak by to malo byť všetko v pohode… osobne ich sledujem asi od roku 2008 či 2009, už vtedy som si myslel že je to asi najlepší slovenský hosting – a tento rok čítal už viac o nich 🙂

  3. Tomas Korosi (@kadesignsk) 30. decembra 2011 o 15:50 #

    velmi pekny clanok 🙂 prijemny na citanie a skutocne uprimny… az som si obcas myslel, ze sa jedna o velmi dobre premyslene PR 😀 napriek tomu verim… verim tomuto clanku, mozno je to aj len pozitivnymi skusenostami s WS

    • evitaurban 1. januára 2012 o 12:07 #

      nie, vazne, od WebSupportu som v zivote nedostala ani cent. Cely clanok som napisala preto, lebo ma fakt zarazilo, ze som normalne rozmyslala nas moznostou zamestnat sa a myslim si, ze firma, ktorej sa podarilo takto zmenit moj pristup, si zasluzi verejnu pochvalu…

      • Tomas Korosi (@kadesignsk) 3. januára 2012 o 11:47 #

        🙂 samozrejme… rozumiem… myslel som to ako zart 🙂 osobne som tiez WS positive 😉 takze v tomto sme na jednej lodi… ako som pisal verim tomuto clanku

  4. Michal 3. januára 2012 o 15:47 #

    Velmi vystizny clanok

    Aj ja som bol prekvapeny aka silna bola ta party. Pracujem pre velku firmu a popri tom riesim svoje veci, ale keby som bol nezamestnany a nemal do coho pichnut tak websupport by bol urcite mojou volbou cislo jedna co sa tyka zamestnania. Drzim WS palce ste skvela partia ludi a ako klient Vam nemam co vytknut 😉

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ked sysadmini zurkuju alebo Websupport party mesiac po - jadud's blog - On a mission to make the Internet a better place - 28. januára 2012

    […] Taketo akcie su uzasne z viacerych dovodov. Clovek moze konecne na chvilku vypnut, odreagovat sa a to vsetko v prijemnom prostredi no najme medzi skvelymi ludmi. Najvacsi prinos pre mna mala #ws_party v tom, ze som si mohol znovu (alebo konecne) pokecat s niektorymi ludmi z komunity a taktiez aj s ludmi z businessu a vypocut si ich nazory na rozne temy, ktore prisli v ten vecer na pretras. Nemozem si na tomto mieste nerypnut a nepoznamenat, ze toto su zazitky, dojmy a skusenosti, ktore vam skola len tazko (ak vobec) moze poskytnut. Za tento side-effect ma Websupport u mna +1. Pozitivny prinos takejto akcie a zmenu postoju voci firmam popisuje aj Evita vo svojom blogposte. […]

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: